Jumalanpalvelukset

Ehtoollisjumalanpalvelus on messu sunnuntaisin Posion kirkossa klo 10. Kerran kuukaudessa seurakuntatalolla on messu klo 10.

Perinteisten jumalanpalvelusten lisäksi seurakunnassa järjestetään muutaman kerran vuodessa lasten ja nuorten messuja, perhekirkkoja ja koululaisjumalanpalveluksia sekä tuemme kehitysvammaisten jumalanpalveluselämää erilaisin hartauksin ja Lapin alueen kehitysvammaistyön pastori Terhi Ämmälä vierailee säännöllisesti Posiolla.

Joka sunnuntainen päiväjumalanpalvelus on seurakunnan tärkein viikoittainen tilaisuus. Jumalanpalveluselämä on yksityisen ihmisen uskonelämän, Jumala- ja lähimmäissuhteen kannalta välttämätön. Sen tähden se ei saa rajoittua vain aikuisiin, vaan sen yhteyteen on ihmisen saatava kasvaa lapsesta pitäen.

Hartaustilaisuuksia Posion seurakunnassa järjestetään viikoittain kodeissa, kouluilla sekä alueen eri laitoksissa ja vanhainkodeissa. Hartaukset pitävät sisällään Raamatun lukua, rukousta, puhetta, laulua ja musiikkia. Hartaustilaisuudet ovat kaikille avoimia tilaisuuksia. Hartaustilaisuuksien tarkemmat ajankohdat näet ajankohtaista sivulta. Kun suunnittelet hartaustilaisuutta kotiin, juhlaan tai vaikkapa vierailun yhteyteen ota yhteyttä – seurakunnan työntekijät ovat mielellään käytettävissä.

Posion seurakunta Jeesuksen kuva ikkunamaalaussa.