Varhaisnuorisotyö

Varhaisnuorten viikoittainen kerhotoiminta kokoaa 7-13-vuotiaita mukaan seurakuntaan.

Kerhotoiminta pitää sisällään monenlaista tekemistä.

Kerhojen ohjaajina toimivat seurakunnan omat työntekijät sekä koulutetut kerhonohjaajat.

Varhaisnuorisotyön leirit, retket, konsertit ja vierailut.

Perinteisiä leirejä ovat kesän leirit tytöille ja pojille. Leirien ohjelmaan kuuluu monenlaista toimintaa: kisailuja, iltaohjelmia, hartauksia, sekä vaelluksia.

Koulutyö on myös tärkeä osa toimintaa. Seurakunnan työntekijät vierailevat koululla säännöllisesti kerhojen, toimintapäivien ja perinteisten juhlien merkeissä.

Varhaisnuorisotyön ilmoitukset

Kerhot

Kokkikerho 3-6 luokkalaisille seurakuntatalon kerhotilassa

torstaisin klo 15.30 - 17

Ohjaajina Anni ja Kalle

Ilmoittaudu kerhoon nuorisotyönohjaajalle!

Retket

Leirit

Varhaisnuorisotyö

nuorisotyönohjaaja/lastenohjaaja Anne Pätsi

Nuorisotyö myös Facebookissa: Posion Seurakunta

Posion seurakunnan Nuoriso- ja rippikoulutyö

Tervetuloa nuoren seurakunnan sivuille! Näiltä sivuilta löydät ajankohtaista tietoa nuorisotyön tilaisuuksista ja tapahtumista kuten rippikouluista, isoskoulutuksesta, nuorten retkistä, matkoista ja leireistä.

Toivomme, että näiltä sivuilta voisi löytyä jokaiselle jotakin. Toivomme myös, että seurakunnan muu toiminta, kuten jumalanpalveluselämä, tulisi sinulle tutuksi. Tule rohkeasti mukaan.

nuorisotyönohjaaja/lastenohjaaja

Anne Pätsi

anne.patsi@evl.fi

Nuorisotyö on myös facebookissa: Posion Seurakunta. Sieltä löytyy uutisia ja kuvia!

Rippikoulut

Tervetuloa riparille !

Rippikoulu on paikka, jossa etsitään yhdessä vastauksia moniin tärkeisiin elämänkysymyksiin. Se on paikka, jossa kysellään, keskustellaan ja lauletaan. Rukous ja hartauselämä ovat myös tärkeä osa rippikoulun ohjelmaa yhdessä iltaohjelmien ja ryhmätuntien kanssa.

Rippikoulu päättyy konfirmaatioon. Konfirmaatiossa nuori tunnustaa uskonsa ja yhdessä muiden kanssa hän saa jatkaa kasvuaan seurakunnan siunauksen ja uskon kannattamana.

Rippikoulun aloittavat vuonna 2009 syntyneet nuoret.

KESÄN 2023 RIPPIKOULUIHIN ILMOITTAUTUMINEN 30.9. MENNESSÄ.

Leiririppikoulu Kirikeskuksessa Posion Kirintövaarassa 17.-21.6.2024 ja konfirmaatio 23.6.2024 klo 12 Posion kirkossa.

Kaikille yhteiset opetuspäivät:

17.9.2023 klo 10 Rippikoululaisten ja vanhempien yhteinen rippikoulujen aloitusmessu ja infotilaisuus on kirkossa.

28.10.2023 klo 10 Yhteinen opetuspäivä seurakuntatalolla.

14.4.2024 klo 10-14 Rippikoulusunnuntai alkaen messulla kirkossa. Rippikoulukortit kerätään!

Talvijaksopäivät 2024 lauantaisin seurakuntatalolla klo 10-14: 27.1. ja 24.2. kirkossa.

MYÖS MUUALLE RIPPIKOULUUN MENEVÄT ilmoittautuvat rippikouluun omassa seurakunnassa, keräävät rippikoulumerkinnät sekä yhteisiin tapaamisiin.

Rippikoulumaksu 50 e oman seurakunnan jäseneltä ja muilta 70 e. Rippikoulumaksu laskutetaan keväällä.

Olet lämpimästi tervetullut mukaan aloittamaan oman rippikoulusi!

Timo Ellonen, seurakuntapastori, 0400-613577

Anne Pätsi, nuorisotyönohjaaja, 040-7066213

Isoskoulutus

Isoskoulutus on tarkoitettu rippikoulun käyneille nuorille. Koulutus valmistaa nuorta tärkeään rippikoulun isosen eli ryhmänjohtajan ja kerhonohjaajan tehtäviin. Isosen rooli on tärkeä välitettäessä sanomaa Kristuksesta. Isonen on nuoren kristityn esimerkki, hengenluoja, luotettava keskustelukumppani ja kaveri.

Isoskoulutus kestää vuoden. Koulutukseen kuuluu kuukausittaiset kokoontumiset.

Isoskoulutus on monelle luonteva jatko rippikoulun jälkeen. Isoskoulutukseen voit osallistua vaikka et haluaisi varsinaiseksi isoseksi leirille. Koulutuksesta on hyötyä myös tulevaisuudessa esim. opiskelu- tai harjoittelupaikkaa haettaessa.

Lisätietoja isoskoulutuksesta saa nuorisotoimistolta!

Isoskoulutus alkaa .... srk-talolla!

Nuorisotyön toimisto seurakuntatalolla, Sysitie 7, 97900 Posio

Nuorisotyö myös facebookissa: Posion Seurakunta